Sałatka z komosą ryżową

Komosa ryżowa (quinoa) jest niezwykle wartościową kaszą, ponieważ jest źródłem pełnowartościowego białka (które znajduje się w produktach odzwierzęcych), ma właściwości antyoksydacyjne, a także jest kaszą bezglutenową i zazwyczaj jest dobrze tolerowana przez osoby z problemami pokarmowymi. Dziś więc przepis na pyszną sałatkę z wykorzystaniem quinoa – to prawdziwa bomba witaminowa! Świetnie nadaje się jako dodatek do mięsa na obiad, lub sama – jako wegetariańska kolacja.

Przygotowanie: 30 min

Danie dla: 4 osób

Składniki na sałatkę:

  • 1 szklanka quinoa
  • 1 zielony ogórek
  • 1 papryka (u nas czerwona)
  • pół białej rzodkwi (daikon)
  • ulubiony miks sałat (u nas roszponka, endywia, rukola, cykoria)
  • pół kapusty pekińskiej
  • garść czarnego sezamu do dekoracji

Składniki na sos do sałatki:

  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sok z połowy cytryny
  • 2 łyżeczki musztardy dijon
  • przyprawy do smaku: sól himalajska,zioła prowansalskie, czosnek

Komosę ryżową płuczemy dokładnie, następnie w garnku zalewamy wrzątkiem i gotujemy ok.15 min, mieszając co jakiś czas. Gdy kasza się gotuje, przygotowujemy resztę składników: do wysokiej miski dodajemy umyte i rozdrobnione sałaty, posiekaną kapustę pekińską, paprykę, ogórka i rzodkiew pokrojone w kostkę.

Następnie szykujemy sos: wymienione składniki dodajemy do miseczki, mieszamy intensywnie na jednolitą masę i wlewamy sos do sałatki. Gdy komosa już będzie miękka, opłukujemy ją w chłodnej wodzie i również dorzucamy do sałatki. Posypujemy czarnym sezamem i mieszamy. I gotowe!

Sałatka przed dodaniem sosu, quinoa i wymieszaniem

salatka_z_komosa2