Paleo chleb z cukinii

Sezon cukiniowy w pełni, więc trzeba korzystać. Bardzo prosty przepis na chlebek warzywny, który jednym przypomni jak to było jeść kanapki, a innym pomoże przemycić więcej warzyw do jadłospisu. Chlebek wychodzi świetny, nie kruszy się, a jego smak jest neutralny – idealny do domowego pasztetu lub pieczonej szynki.

Przygotowanie: 20 min, pieczenie: 1-1.15 h

Składniki na dwie keksówki:

  • 1 duża cukinia
  • 7 jajek
  • 1 szklanka mąki kokosowej (można też spróbować pół szklanki kokosowej i pół ryżowej)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 4 łyżki masła klarowanego
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy, czosnek, papryka słodka

Cukinię obieramy i ścieramy do miski na tarce o drobnych oczkach (lub szatkujemy za pomocą robota). Dodajemy jajka i masło i energicznie mieszamy. W oddzielnej miseczce mieszamy ze sobą suche składniki. Na koniec łączymy wszystko w jednolitą masę, którą rozlewamy do keksówek. Jeżeli używacie zwykłej keksówki, to wyłóżcie ją papierem do pieczenia. Jeśli pieczecie w silikonowej formie, chlebek bez problemu wyjdzie z niej. Rozgrzewamy piekarnik (funkcja góra-dół) do 180 stopni i pieczemy ok. 1-1.15 h, aż wierzch się zarumieni. Po upieczeniu wyciągamy ostrożnie chleb z formy i studzimy na kratce.

 

chleb_z_cukinii2

 

chleb_z_cukinii3

Wspomnienie z dzieciństwa: kanapka z pasztetem i pomidorem 🙂