Polski Przewodnik PALEO – recenzja

Kiedy dowiedziałam się, że Iwona Wierzbicka (Ajwen) i Katarzyna Karus-Wysocka (Cook it Lean) mają wydać książkę, przeczuwałam, że to będzie coś ciekawego. Dlatego, jak tylko dowiedziałam się o przedsprzedaży, od razu ją zamówiłam! To już ponad miesiąc, jak przyjechała do mnie nowiutka, pachnąca książka i już czas najwyższy, żeby podzielić się z Wami moimi wrażeniami.

Sałatka z komosą ryżową

Komosa ryżowa (quinoa) jest niezwykle wartościową kaszą, ponieważ jest źródłem pełnowartościowego białka (które znajduje się w produktach odzwierzęcych), ma właściwości antyoksydacyjne, a także jest kaszą bezglutenową i zazwyczaj jest dobrze tolerowana przez osoby z problemami pokarmowymi. Dziś więc przepis na pyszną sałatkę z wykorzystaniem quinoa – to prawdziwa bomba witaminowa! Świetnie nadaje się jako dodatek

Dlaczego nie chudnę? Cz. 1

To bardzo częsty scenariusz. Postanawiasz schudnąć i wreszcie trzymać dietę, zmienić nawyki żywieniowe, więcej się ruszać. Przecież to nic prostszego! Wystarczy ograniczyć kaloryczność / jeść mniej i więcej się ruszać. Super. U niektórych to naprawdę działa (choć ciekawe jakie są później skutki zdrowotne takiego postępowania), a inni mimo, że wkładają w to całe serce –

Bezglutenowy krupnik

Krupnik to zupa mojego dzieciństwa. Ponieważ ostatnio zatęskniłam za tym smakiem, postanowiłam zrobić jego wersję bezglutenową. Oryginalną kaszę jęczmienną zastąpiłam gryczaną niepaloną i eureka! To jest ten smak, o który mi chodziło. Zupa wychodzi gęsta, aromatyczna i rozgrzewająca – w sam raz na chłodniejsze wieczory.